اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

از سردار آزمون تا مهدی طارمی| رویش گل‌های ایرانی در اروپا

  • کد خبر: ۵۱۸۹۱
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
از سردار آزمون تا مهدی طارمی| رویش گل‌های ایرانی در اروپا
شب رویایی مهاجمان تیم ملی در پرتغال و روسیه واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره‌های لژیونر فوتبال کشورمان شنبه‌شب بار دیگر در آسمان فوتبال اروپا درخشیدند. مهدی طارمی و سردار آزمون که چند‌سالی می‌شود خط حمله تیم ملی فوتبال ایران را بیمه کرده‌اند، حالا در اروپا به‌دنبال کسب افتخارات فردی هستند. مهدی طارمی و سردار آزمون به‌عنوان مدافع عنوان آقای‌گلی لیگ روسیه و پرتغال، در فصل جاری با چالش‌هایی مواجه بوده‌اند؛ طارمی که یک انتقال بزرگ از ریو آوه به پورتو را تجربه کرده، طبیعتا برای ورود به ترکیب اصلی نیازمند زمان بود و از‌آن‌سو سردار آزمون نیز به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا، ۶ بازی تیمش را از دست داد تا دستیابی به کفش طلا برای دیگر‌ مهاجم تیم ملی نیز سخت به نظر برسد.

اسب سردار برای آقای‌گلی زین شد

اما سردار آزمون شنبه‌شب نشان داد که اسب آقای‌گلی‌اش را برای این فصل هم زین کرده است؛ در‌حالی‌که جردن لارسون و ازکوئیل پونس، ۲ مهاجم تیم اسپارتاک، آماده تداوم صدرنشینی در جدول گل‌زنان بودند، سردار آزمون با ارائه یک نمایش فوق‌العاده از هر‌دوی این بازیکنان عبور کرد و یک پیروزی پرگل را برای زنیت رقم زد. اگر ۳ گل و یک پاس گل او نبود، حالا احتمال داشت که به‌جای پیروزی ۵ بر ۱، زنیت توقف یک‌بر‌یک را در مقابل اورال یکاترینبرگ ثبت می‌کرد!

در دقیقه ۱۷، سانتر تیز الکسی سوتورمین روی دروازه اورال فرستاده شد و سردار با یک جهش تماشایی، توپ را قطع کرد تا گل نخست به ثمر برسد. ۵ دقیقه بعد این‌بار آزمون با یک‌و‌دو، در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت و با یک ضربه تماشایی گل دوم را برای تیمش به ارمغان آورد تا بازی در همان ابتدا ۲ بر ۰ شود؛ اما این تازه آغاز آتش‌بازی مهاجم اهل ترکمن‌صحرا بود. او در دقیقه‌۴۴ در مقابل محوطه شش‌قدم پاس را گرفت و با تسلطی تماشایی چرخید و توپ را در منطقه‌ای به سانتوس سپرد که چاره‌ای جز گل‌زنی در آن نداشت. در نیمه دوم نیز زنیتی‌ها یک پنالتی گرفتند که سردار پشت آن ایستاد و برخلاف جهت، ضربه را زد تا بازی ۵ بر ۰ شود و او نیز با ۹ گل، به صدر جدول گل‌زنان بازگردد.

چشم و هم‌چشمی طارمی با سردار

مهدی طارمی که به بهانه دستیابی به جایگاهش در تیم پورتو با کسب اجازه از اسکوچیچ تیم ملی را در بازی با بوسنی همراهی نکرد، حالا به خواسته‌اش رسیده است. او که پیش‌از‌این به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب پورتو می‌شد، حالا یکی از ۱۱ بازیکن اصلی تیمش است و بعد از گل زنی و گل‌سازی برای اینکه بازی به دیگر‌مهاجمان پورتو هم برسد، تعویض می‌شود و این یعنی یک گام رو‌به‌جلو از‌سوی مهدی طارمی.
 
ساعتی پس از نمایش درخشان آزمون بود که دوست صمیمی سردار در تیم ملی یعنی مهدی طارمی هم گل‌زنی کرد تا از آزمون عقب نماند! در روزی که پورتو برابر توندلا، حریف پایین‌جدولی‌اش، به مشکل خورده بود، طارمی برای این تیم درخشید و علاوه بر ثبت یک پاس کلیدی، خلق یک موقعیت و ثبت ۸۳.۳% پاس صحیح، یک گل هم زد تا نقش خود را در پیروزی پورتو ایفا کند. او در ابتدای نیمه دوم سانتر ارسالی از سمت چپ را به‌زیبایی وارد دروازه کرد تا زوج خط حمله تیم ملی شب خوبی را پشت‌سر گذاشته باشند.

تله‌پاتی سردار - طارمی

سردار آزمون و مهدی طارمی، زوج خط حمله تیم ملی، شنبه‌شب با درخشش در ترکیب زنیت و پورتو نشان دادند با هم تله‌پاتی دارند؛ اما مهم‌تر از این اتفاق بازگشت آن‌ها به ترکیب ثابت تیم و گل‌زنی است، چرا‌که این موضوع می‌تواند در ماه‌های آ‌ینده به صعود تیم ملی به جام‌جهانی کمک کند. با این اتفاق طبیعی است اسکوچیچ از این ۲ مهاجم در ترکیب اصلی تیم ملی و در نوک خط حمله بهره ببرد و دیگر‌مهره‌های خوب تیم ملی در فاز تهاجمی را در دیگر‌پست‌ها بازی دهد یا از آن‌ها به‌عنوان اسلحه پنهان تیم ملی استفاده کند؛ مهاجمانی، چون مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی. سردار آزمون و مهدی طارمی با درخششی که در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود دارند، طبیعی است زوج خط حمله تیم ملی باقی بمانند؛ به‌این‌خاطر که به درک خوبی از بازی هم رسیده‌اند و در خط حمله تیم ملی چشم‌بسته یکدیگر را پیدا می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->